چگونه درگاه پرداخت الکترونیکی در سایت خود ایجاد کنیم

با رشد کسب و کارهای اینترنتی روز به روز تراکنش های مالی در اینترنت زیاد می شود. از این رو هر وب سایتی که خدماتی را ارائه می کند نیازمند به درگاه پرداخت آنلاین است تا کاربران به راحتی بتوانند تراکنش های مالی خود را انجام دهند.

چگونه درگاه پرداخت الکترونیکی در سایت خود ایجاد کنیم

با رشد کسب و کارهای اینترنتی روز به روز تراکنش های مالی در اینترنت زیاد می شود. از این رو هر وب سایتی که خدماتی را ارائه می کند نیازمند به درگاه پرداخت آنلاین است تا کاربران به راحتی بتوانند تراکنش های مالی خود را انجام دهند.

بسیاری از دوستانی که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارند با این مشکل مواجه می شوند که آیا در ابتدای کار می توانیم درگاه پرداخت آنلاین برای سایتمون بگیریم یا نه؟ شاید این سوال خیلی از دوستان باشد. اکثر دوستانی که این طرز فکر را دارند فکر می کنند تا مجوز کار نداشته باشند نمی توانند از بانک درگاه پرداخت آنلاین برای سایت خود بگیرند.

کلمات کلیدی

درگاه پرداخت اینترنتی

کسب و کار اینترنتی

راهنمای دریافت اینماد با نماد اعتماد الکترونیکی

کدهای اضافه یا اسکریپت

بهترین سایت های درگاه پرداخت

فروشگاه اینترنتی

عوامل موثر بر سئوی داخلی سایت

چگونه یک سایت را از نظر سئو آنالیز کنیم

ساخت موشن گرافیک

فاکتور‌های مهم تولید محتوا برای سئوی سایت

Call to action یا CTA چیست

تفکرات نه چندان صحیح درباره سئو سایت

عملکرد IGTV در اینستاگرام چگونه است

موشن گرافیک چیست

راهکارهای مهم برای کاهش نرخ پرش سایت

برترین انتخاب سرورهای اختصاصی برای وبمسترها و بازاریابان

چگونه سایت وردپرسی کاربرپسندی ایجاد کنیم

قابلیت پنهان در اینستاگرام که هر فردی باید بداند

غیر فعال کردن تصاویر در کروم

چگونه ابزارک شمارش معکوس را به وردپرس اضافه کنیم

سرور اختصاصی چیست

چگونه بهترین سرور مجازی را برای سایت خود انتخاب کنیم

چگونه فایل های پی دی اف را در سایت وردپرسی آپلود کنیم

چطور به کمک WAMP

وردپرس را بر روی رایانه ویندوزی نصب کنیم

چگونه از سئوی صفحه نتایج جستجو

برای افزایش نرخ کلیک و آگاهی از برند استفاده کنیم

چگونه خطاهای WordPress Failed to Open Stream را در وردپرس برطرف کنیم؟

چگونه فرم های وردپرس را با پسورد محافظت کنیم

برای موفقیت فروشگاه های اینترنتی چکار کنیم

  • ۰
  • ۰


چطور کالاهایم را در سایت گروه بندی کنم؟

دسته بندی کردن کالاها اولین قدم برای نمایش کالاها در سایت است. مخصوصا اگر تعداد کالاهای شما زیاد باشند دسته بندی صحیح بسیار کمک می کند مشتری شما به سریع ترین شکل ممکن کالاهای شما را پیدا کند.

خوشبختانه سپهر روش های متنوعی برای دسته بندی ارائه می کند تا شما بتوانید کالاهای خود را از چندین نظر دسته بندی کنید. برای مثال اگر منوی دسته بندی دیجی کالا را در نظر بگیرید برای گوشی ها از نظر برند، نوع کاربری، سیستم عامل و ... لینک هایی برای دسترسی وجود دارد. تمامی این حالات و حتی فیلترهای بیشتری وجود دارند که با خیال راحت می توانید آنها را در فروشگاه ساز سپهر ایجاد کنید.

قدم اول: گروه بندی فقط بر اساس ذات یک کالا

هر کالا فقط می تواند در یک گروه باشد و نه بیشتر در نتیجه گروه ها را بر اساس ذات کالا ایجاد کنید. برای مثال اگر شما کالای دیجیتال می فروشید ذاتا شما موبایل ، نوت بوک، تبلت و کالای جانبی دارید . پس فقط کافی است همین گروه ها را ایجاد کنید و نیازی نیست گروه لب تاپ سونی یا گوشی اندروید ایجاد کنید . فقط بر اساس ذات کالا ها یک گروه موبایل و یک گروه نوت بوک ایجاد نمایید.

قدم دوم :

برای گروه لوازم جانبی می توانید دو گروه زیر مجموعه به نام های لوازم جانبی نوت بوک و لوازم جانبی موبایل ایجاد نمایید. (بازهم بر اساس ذات کالا نه برند ، خصوصیت ، رنگ و ...)

تبریک!

کل کاری که برای دسته بندی باید انجام دهید همین است.

شاید این سئوال پیش بیاید که چطور برند ، سیستم عامل و ... را ایجاد نمایم.

برند یا مارک کالا به صورت اتوماتیک توسط سیستم ایجاد می شود و نیازی نیست مثلا گروه موبایل های نوکیا ، سامسونگ و ... ایجاد نمایید.

در مورد سیستم عامل، شما می توانید برای کالاهای هر گروه نوع تعریف نمایید. برای مثال موبایل های اندرویدی، iOS ، موبایل های تک سیم کارت و دو سیم کارت و ...

هر کالا می تواند در یک یا چند نوع باشد در نتیجه گوشی آیفون هم در نوع موبایل های ios قرار می گیرد و هم در نوع تک سیم کارت ولی اگر برای هر کدام یک گروه درسته کرده بودید این موضوع برای شما امکان پذیر نبود.

حال ممکن است نیاز داشته باشید کالاهایی که ذاتا یکی نیستند را در کنار هم قرار دهید. برای مثال فرض کنید برای روز پدر می خواهید لیستی از کالاهای پیشنهادی برای هدیه را به مشتریان خود پیشنهاد دهید. یک موبایل، یک ریش تراش، یک سویشرت و یک تبلت کالاهای مورد نظر شماست. نمی توانید یک گروه درست کنید و همه ی اینها را در آن قرار دهید.

در اینجا می توانید از امکان لیست ها استفاده نمایید. به بخش لیست ها مراجعه نمایید و کالاهایی که مایلید را انتخاب کرده و یک لیست ایجاد نمایید.

چند پیشنهاد:

  • تا جای ممکن سعی کنید گروه ها و زیرگروه های کمتری درست کنید. درست است که بینهایت گروه در سیستم می توانید ایجاد کنید اما هرچقدر گروه های بیشتری ایجاد کنید در وهله ی اول کار شما برای پر کردن اطلاعات سخت تر شده و نیز مشتری شما سخت تر می تواند کالای مورد نظر خود را پیدا کند.
  • اگر در شروع راه هستید حتما هزاران کالا برای فروش اینترنتی منتخب کرده اید. پیشنهاد می کنیم واقع بینانه در فاز اول شروع به کار فروشگاه خود 20 تا 50 کالا را دستچین کرده و(کالاهایی که فکر می کنید مشتری بیشتری داشته و یا تهیه ی آن برای شما راحت تر است) و با آنها کار فروش را شروع کنید.  ورود اطلاعات برای 1000 کالا شاید یک سال زمان ببرد و بزرگترین مشکل اکثر فروشگاه های اینترنتی تاخیر در آغاز کار فروش به بهانه ی تکمیل اطلاعات است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی