چگونه درگاه پرداخت الکترونیکی در سایت خود ایجاد کنیم

با رشد کسب و کارهای اینترنتی روز به روز تراکنش های مالی در اینترنت زیاد می شود. از این رو هر وب سایتی که خدماتی را ارائه می کند نیازمند به درگاه پرداخت آنلاین است تا کاربران به راحتی بتوانند تراکنش های مالی خود را انجام دهند.

چگونه درگاه پرداخت الکترونیکی در سایت خود ایجاد کنیم

با رشد کسب و کارهای اینترنتی روز به روز تراکنش های مالی در اینترنت زیاد می شود. از این رو هر وب سایتی که خدماتی را ارائه می کند نیازمند به درگاه پرداخت آنلاین است تا کاربران به راحتی بتوانند تراکنش های مالی خود را انجام دهند.

بسیاری از دوستانی که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارند با این مشکل مواجه می شوند که آیا در ابتدای کار می توانیم درگاه پرداخت آنلاین برای سایتمون بگیریم یا نه؟ شاید این سوال خیلی از دوستان باشد. اکثر دوستانی که این طرز فکر را دارند فکر می کنند تا مجوز کار نداشته باشند نمی توانند از بانک درگاه پرداخت آنلاین برای سایت خود بگیرند.

کلمات کلیدی

درگاه پرداخت اینترنتی

کسب و کار اینترنتی

راهنمای دریافت اینماد با نماد اعتماد الکترونیکی

کدهای اضافه یا اسکریپت

بهترین سایت های درگاه پرداخت

فروشگاه اینترنتی

عوامل موثر بر سئوی داخلی سایت

چگونه یک سایت را از نظر سئو آنالیز کنیم

ساخت موشن گرافیک

فاکتور‌های مهم تولید محتوا برای سئوی سایت

Call to action یا CTA چیست

تفکرات نه چندان صحیح درباره سئو سایت

عملکرد IGTV در اینستاگرام چگونه است

موشن گرافیک چیست

راهکارهای مهم برای کاهش نرخ پرش سایت

برترین انتخاب سرورهای اختصاصی برای وبمسترها و بازاریابان

چگونه سایت وردپرسی کاربرپسندی ایجاد کنیم

قابلیت پنهان در اینستاگرام که هر فردی باید بداند

غیر فعال کردن تصاویر در کروم

چگونه ابزارک شمارش معکوس را به وردپرس اضافه کنیم

سرور اختصاصی چیست

چگونه بهترین سرور مجازی را برای سایت خود انتخاب کنیم

چگونه فایل های پی دی اف را در سایت وردپرسی آپلود کنیم

چطور به کمک WAMP

وردپرس را بر روی رایانه ویندوزی نصب کنیم

چگونه از سئوی صفحه نتایج جستجو

برای افزایش نرخ کلیک و آگاهی از برند استفاده کنیم

چگونه خطاهای WordPress Failed to Open Stream را در وردپرس برطرف کنیم؟

چگونه فرم های وردپرس را با پسورد محافظت کنیم

برای موفقیت فروشگاه های اینترنتی چکار کنیم

  • ۰
  • ۰

معرفی دسته بندی و برچسب ها در وردپرس

سلام عرض میکنم به تمام همراهان عزیز دوره آموزش وردپرس فارسی، از اینکه برای یادگیری وردپرس آکادمی انار را انتخاب کردید از شما سپاسگزاریم و امیدوارم که تا به اینجای کار جلسات مفیدی را پشت سر گذاشته باشیم. امروز با جلسه نهم آموزش وردپرس یعنی معرفی بخش دسته بندی و برچسب ها در وردپرس خدمت شما هستیم، از کاربرد و اهمیت این جلسه هر چه بگم کم گفتم و دیگه خودتون میدونید که دسته بندی و نظم در یک وب سایت چقدر حائذ اهمیت است.

هر وب سایتی لازم داره که مطالب و محتوای تولید شده خود را که زحمت زیادی برای آنها میکشد را بصورت منظم و ساختار بندی شده ای مرتب کند، که کاربران برای استفاده از محتویات شما خیلی عذاب نکشند و با چند کلیک ساده بتوانند بین صفحات وب سایت شما جابجا شوند و مطالب مورد نیاز خودشان را مطالعه کنند.

اما چگونه از دسته بندی و برچسب ها در وردپرس برای مدیریت این موضوع کمک بگیریم؟ همراهمون باشید…

دسته ها در وردپرس (Categories)

با مراجعه به وب سایت ها حتما دسته بندی و ساختار بندی آنها را مشاهده کردید، هر وب سایت خبری نیاز دارد که محتوای خود را دسته بندی کند. دسته بندی در سایت موجب نظم و راحتی کاربر و دسترسی سریع به مطلب مورد نظر میشود تازه با رعایت این موضوع گوگل هم از شما راضی و خوشنود خواهد بود.

دسته بندی ها باید حتما در چارچوب خاصی شکل بگیره و باید کاملا برای کاربران قابل درک باشه.

برای مدیریت و ایجاد دسته ها از منوی نوشته‌ها >> دسته‌ها مراجعه می‌کنیم.

به عکس بالا نگاه کنید :

همانطور که می‌بینید در  قسمت راست صفحه می‌توانید دسته جدید تعریف کنید و از قسمت چپ تصویر دسته هایی که ساختید را مشاهده می‌کنید.

افزودن دسته جدید

در اولین قسمت یک نام برای دسته خودتون انتخاب می‌کنید،

در بخش نامک ، یک نام مستعار برای دسته می‌توانید انتخاب کنید، (نامک هم که جلسه قبل گفتیم و میدونید اینجا همون آدرس دسته میشه)

در بخش بعدی اگر دسته شما، مادر بود (یعنی سر دسته یا همان دسته اصلی) گزینه مادر را انتخاب می‌کنید تا زیر مجموعه دسته ی دیگری قرار نگیرد.

اگر هم دسته شما زیر مجموعه دسته‌ دیگری بود می‌توانید آن دسته را انتخاب می کنید.

در بخش توضیحات هم می‌توانید توضیحی از دسته‌ قرار بدهید.

 

نکته مهم : دسته ها را می‌توان از فهرست ها و یا منوی های اصلی سایت فراخوانی کرد.

نکته مهم ۲ : زمانی که دسته‌بندی سایت خودتون را انجام دهید، در نوشته ها می‌توانید آن را انتخاب کنید که هر نوشته مخصوص کدام دسته است. اگر یادتان رفته باشد و یا هیچ دسته بندی در سایت نساخته باشید، بصورت پیش فرض وردپرس یک دسته بندی با نام (دسته بندی نشده) به سایت شما اضافه میکند و محتوا به آن دسته منتقل میشود.

در جلسه قبل هنگام ایجاد یک نوشته جدید در وب سایت به بخش دسته بندی پرداختیم.

برای دسته بندی وب سایت خود بهتره به رقبای خود نیم نگاهی داشته باشید، مثلاً میتوانید یک دسته آموزش خانه داری داشته باشید و زیر مجموعه های این دسته بندی مواردی مثل: گلدوزی ، خیاطی، آشپزی و… را اضافه کنید.

 

برچسب ها در وردپرس (Tags)

گزینه بعدی در بخش نوشته‌ها با عنوان برچسب ها به چشم می خورد.

در محیط ویرایشگر وردپرس، جایی که یک نوشته به سایتمون اضافه میکنیم، شما می توانید برای نوشته ی خود برچسب هایی را در سمت چپ وارد کنید. برچسب ها کلماتی هستند که با متن و محتوای شما ارتباط دارند و می توان گفت پر کاربردترین کلمات و یا نیمه عبارات در متن شما را شامل خواهند شد.
می توان گفت یکی از مهمترین بخش ها در نوشته را شامل می شود که برای بهبود وضعیت سئو در سایت، اولین گزینه به شمار می رود که باید با وسواس و دقت بالایی انتخاب شود.

بعضی از افراد به اشتباه از برچسب به عنوان کلمات کلیدی برای گوگل استفاده میکنند، این کار کاملاً اشتباه است.

تصویر بالا همان کادر کنار ایجاد یک نوشته بود که در جلسه گذشته هم توضیح مختصری دادیم.

نکته : تمامی برچسب هایی که برای نوشته های خود انتخاب می کنید در قسمت برچسب ها در زیر منوی نوشته ها موجود است. همچنین شما می توانید از همین بخش برچسب های تکراری و مهم را ثبت کنید.

با استفاده درست از برچسب ها می توانید به بهینه سازی سایت خود کمک کنید و در گوگل سایت خود را دارای رتبه و ارزش خوبی کنید. اما هیچگاه زیاده روی نکنید !!!

مثلا اگر مطلبی مینویسید با عنوان آموزش خیاطی میتوانید برچسب آموزش دوخت شلوار را اضافه کنید (البته اگر محتوای شما مرتبط با این موضوع است.) با این روش در آینده هر مقاله که در دسته بندی آموزش خیاطی وجود داشته و مربوط به دوخت شلوار بوده در برچسب آموزش دوخت شلوار یکجا جمع میشه و کاربران با یک کلیک ساده میتوانند به محتوای خاص و مورد نیاز خودشان دسترسی داشته باشند.

 

جمع بندی:

در پیشخوان وردپرس، گزینه ای با عنوان نوشته ها موجود است که دارای بخش های مهمی بود و در این دو جلسه به معرفی تمام این چهارمورد پرداختیم. دسته ها و برچسب ها وظایف مهمی در سایت ما دارند. شما با کمک دسته ها می توانید عناوین و موضوعات خود را به درستی دسته بندی کرده و با کمک برچسب ها کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی محتوا را ایجاد کنید و مقالات را با یکدیگر مرتبط کنید. امیدوارم که این جلسه از آموزش وردپرس برای شما مفید بوده باشه حتماً با جلسات آموزشی بعدی همراه ما باشید…

  • ۹۸/۱۰/۲۲
  • چنار شاه

نظرات (۱)

  • آموزش وردپرس
  • سلام عالیه مرسی که این مقاله رو به اشتراک گذاشتین

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی